რატომ?

დღეს საქართველოში 78,000-მდე სოციალურად დაუცველ მოსწავლეს არ აქვს ინტერნეტი. მათი 95% ცხოვრობს ინტერნეტის დაფარვის ზონაში, თუმცა ხელმოკლეობის გამო ვერ ახერხებს ინტერნეტის საფასურის გადახდას. 

ის გეოგრაფიული სივრცე და გარემო, რომელშიც ასეთი მოზარდები იზრდებიან და ყალიბდებიან, მათ არ აძლევს ფინანსური, აკადემიური თუ პროფესიული განვითარების შანსს, მისწრაფებების, ამბიციებისა და მიზნების ჩამოყალიბების საშუალებას. ასეთი მოზარდი რჩება დღევანდელი ინტერნეტ რევოლუციის მიღმა და არ აქვს საშუალება, წვლილი შეიტანოს ქვეყნისა და სამყაროს განვითარებაში. 

ინტერნეტი ადამიანის ფუნდამენტური უფლებაა.

ინტერნეტის მიწოდებით მოსწავლეს უჩნდება არა მხოლოდ სწავლისა და განვითარების ულევი შესაძლებლობა, არამედ ეცვლება წარმოდგენა სამყაროს შესახებ, ეზრდება შესაძლებლობათა ველი, უჩნდება თვითგანვითარების სტიმული, ამბიციები და მიზნები. 

ინტერნეტის წყალობით მოსწავლეს აქვს მსოფლიო ცოდნის უმთავრესი (და ხშირად ერთადერთი) წყარო, კომუნიკაციის, თვითგანვითარებისა და თვითგამოხატვის უმნიშვნელოვანესი საშუალება. ინტერნეტით ის სწავლობს უცხო ენებს, ემზადება გამოცდებისთვის, უყურებს ფილმებს, ეზიარება ხელოვნებას, თვალს ადევნებს მსოფლიო სიახლეებს, იგებს ბუნებრივი კატასტროფების შესახებ, ყიდულობს და ყიდის, ეძებს სამსახურს, უსმენს მუსიკას, იჩენს მეგობრებსა და პარტნიორებს, მუშაობს და სწავლობს დისტანციურად. 

საერთაშორისო კვლევების მიხედვით, ინტერნეტის გამოყენებასთან ერთად იზრდება მოსწავლის აკადემიური მოსწრება, ვითარდება კომპიუტერული უნარ-ჩვევები, იზრდება სოციალური კაპიტალი, დასაქმებისა და შემოსავლიანობის შანსები. ინტერნეტის გავრცელებასთან ერთად ვითარდება ქვეყნის ეკონომიკური მდგომარეობა, მოსახლეობის პროდუქტიულობა, საზოგადოებრივი წესრიგი, თანასწორობა და მთლიანობა.

მეტი ინფორმაციისთვის იხილეთ: ხშირად დასმული კითხვები

 

 

გავლენა

თვისობრივი და რაოდენობრივი კვლევის მეთოდების დახმარებით ჩვენ მუდმივად ვზომავთ ჩვენი პროექტის გავლენას მოსწავლეების ცხოვრებაზე. ჩვენმა კვლევებმა აჩვენა, რომ მოსწავლეები ინტერნეტსა და კომპიუტერს ყველაზე ხშირად გამოცდებისთვისა და სასკოლო დავალებებისთვის მოსამზადებლად იყენებენ. მათი 84% მიიჩნევს, რომ ონლაინ საგანმანათლებლო მასალა ხშირად ეხმარება სასკოლო მასალის უკეთ გააზრებაში. მოსწავლეების თითქმის ნახევარი ონლაინ სწავლობს უცხო ენას, ნახევარზე მეტი კი რაიმე ონლაინ კურსს გადის. მოსწავლეების დიდ ნაწილს ინტერნეტი აკადემიურ-პროფესიული შესაძლებლობების მოძიებასა და შერჩევაში ეხმარება.

ჩართულია443მოსწავლე

დაფინანსებულია207336ლარით

ჩვენ ვართ880მხარდამჭერი

წარმატების ისტორიები

ჩართულია

თამარი

თამარი ჩვენი ყველაზე აქტიური ბენეფიციარია, რომელსაც უყვარს ადამიანებთან ურთიერთობა და  უსამართლობის წინააღმდეგ ბრძოლას აპირებს.

არა, კი არ აპირებს, უკვე იბრძვის კიდეც. „რამდენიმე მასწავლებელმა გადაწყვიტა, რომ უზრდელი ვარ იმის გამო, რომ ხმამაღლა ვაფიქსირებ, როცა უსამართლობას ვხედავ. არ აქვს მნიშვნელობა, დიდია თუ პატარა, თუ ვხედავ, რომ ვიღაც სხვას ამცირებს, ან ცუდად ექცევა, ვერ ვითმენ, რომ არ ჩავერიო”. იმასაც დასძენს, რომ მსგავს სიტუაციებში გამოხატვის ფორმასაც აქვს მნიშვნელობა - „ძალიან იმპულსური ვარ, მაგრამ ვცდილობ, მოთმინებით ავუხსნა, რატომ მგონია მათი ქცევა არასწორი.”

უსამართლობასა და დანაშაულთან ბრძოლას მომავალში პროფესიულად აპირებს  - 16 წლის თამარს იურიდიულზე უნდა ჩაბარება, რომ მერე გამომძიებელი ან აგენტი გახდეს. ადრე კადეტთა სკოლაში ჩაბარებაზე და ჯარისკაცობაზე ვფიქრობდი, მაგრამ მგონია, რომ ასე უფრო მეტი კარგი საქმის გაკეთებას მოვახერხებო, თუმცა იმასაც განიხილავს, რომ ერთიც გააკეთოს და - მეორეც. 

ახლა მოდელირებულ სასამართლო პროცესებში და სხვადასხვა ახალგაზრდულ პროექტშია ჩართული, რაც მომავალ იურიდიულ კარიერაშიც დაეხმარება. „ჩართეს“ გადაცემული კომპიუტერი და ინტერნეტი მეცადინეობის გარდა განსაკუთრებით სწორედ ამაში ადგება - ადრე ტელეფონში უწევდა ფაილების გადმოწერა და მუშაობა, მიმდინარე საორგანიზაციო საკითხებშიც ნაკლებად ახერხებდა ჩართვას და ინფორმირებულიც ნაკლებად იყო. ახლა მეტად მობილიზებულია და დროსაც უკეთ ანაწილებს.

ინტერნეტს თავისუფალ დროსაც იყენებს - ფილმების ყურება უყვარს, განსაკუთრებით ფსიქოლოგიური და დეტექტიური ჟანრის ფილმები მოსწონს. ჰგონია, რომ საკუთარი გამოცდილების გარდა ფილმებიც გვეხმარება ადამიანებთან ურთიერთობაში და მათი ქცევების უკეთ გაგებაში.

თამარი ფიქრობს, რომ როცა აქტიური ხარ, თავად ხდი შენს ცხოვრებას საინტერესოს. რაც უფრო მეტად გამოხატავ საკუთარ თავს, მით უფრო მეტმა ადამიანმა იცის შენი შესაძლებლობების შესახებ და გარშემოც უფრო მეტი ისეთი ადამიანი გყავს, რომელსაც შეგიძლია, დაეყრდნო. თამარს უყვარს ადამიანებთან ურთიერთობა. ის ფიქრობს, რომ ერთმანეთისადმი გამოხატული კეთილგანწყობა და ყურადღება, ჩვენ მიერ გაცემული დადებითი ემოციები ყოველთვის გვიბრუნდება უკან - შეიძლება, ცოტა გვიან, მაგრამ ყოველთვის. იხილეთ ვიდეო

ჩართულია

სევერიანი

სევერიანი ჩვენი ერთ-ერთი ყველაზე მონდომებული და ინტერესიანი ბენეფიციარია, რომელიც ინტერნეტით განათლების მიღებას აუცილებლად მოგანდომებთ! 

სევერიანი ჩართვიდან რეკორდულ დროში „მურწყუს“ ათასობით მოსწავლეს შორის კვირის და თვის ლიდერი რომ გახდა!  

ახალი რაღაცების სწავლა ყოველთვის უყვარდა, მაგრამ მას შემდეგ, რაც ინტერნეტი აქვს, დავალებასთან ერთად დამატებით ინფორმაციასაც იძიებს და გაკვეთილებს უფრო მრავალფეროვანს ხდის. ყველაზე მეტად ტექნიკური საგნები, გეოგრაფია და ისტორია აინტერესებს.

სწორედ ამ საგნების ოლიმპიადებმა მოახვედრა ბაქსვუდის საზაფხული ბანაკში, სადაც ინგლისურის გაუმჯობესებასთან ერთად უამრავი მეგობარი შეიძინა და როგორც ერთ-ერთი გამორჩეული ბანაკელი, ინგლისში წასვლითაც კი დაჯილდოვდა!

ვინმეს წლის დასაწყისში რომ ეთქვა, იმოგზაურებ და შენი საყვარელი ფეხბურთის გუნდის სტადიონზეც მოხვდებიო, არაფრით დაუჯერებდა, მაგრამ ეს ყველაფერი სულაც არ არის! წელს სევერიანმა საფრანგეთშიც იმოგზაურა „ჩართეს“ დონორების ორგანიზებულ თეატრალურ ფესტივალზე და სრულად მოინუსხა მოგზაურობის სიყვარულით. 

წელს სევერიანი აბიტურიენტია. წარმატებული სტუდენტი რომ გახდება, ამაში ეჭვი არავის გვეპარება, მაგრამ ძალიან გვაინტერესებდა, ამდენი ინტერესისა და გატაცების მქონე მოსწავლე რა მიმართულებას აირჩევდა. თურმე, ამ ყველაფერთან ერთად, ბავშვობიდან უყვარს ხატვა და საკმაოდ კარგადაც გამოსდის, მიუხედავად იმისა, რომ ხატვის წრეზე თავისი სოფლიდან ჩოხატაურში რეგულარულად ვერ ახერხებს სიარულს.

ჰოდა, სევერიანმა ხატვის, ტექნიკური საგნებისა და გეოგრაფიის იდეალური სინთეზი იპოვა - არქიტექტურა! ამბობს, რომ ერთი სული აქვს, ამ სფეროს საფუძვლიანად შესწავლას როდის დაიწყებს.

ჩვენ კი ერთი სული გვაქვს, მის დაპროექტებულ ქალაქებს როდის ვიხილავთ!

 
ჩართულია

გიორგი

ფრეზეთელი გიორგი მომავალი პროგრამისტია! მას ბავშვობიდან იზიდავს ტექნიკასთან ჩხირკედელაობა და პროგრამირებისადმი ინტერესიც სწორედ აქედაც გაუჩნდა - ფიქრობს, რომ რაღაც რომ გაინტერესებს, მის „ენაზეც“ უნდა შეძლო საუბარი. წელს აბიტურიენტია და გამოცდებისთვის ემზადება, თუმცა სანამ ამ საგანს აკადემიურად დაეუფლება, იქამდე პროგრამირების კურსების დისტანციურად გავლას აპირებს.

მიუხედავად იმისა, რომ ძალიან დაკავებულია, დროს თავისი ჰობისთვის - ფეხბურთის თამაშისთვისაც - პოულობს. თქვენ წარმოიდგინეთ, „ჩართეს“ მიერ გადაცემული კომპიუტერი და ინტერნეტი მეცადინეობის გარდა ამაშიც ეხმარება - მეგობრებს უფრო მარტივად უკავშირდება და თავისუფალ დროს თამაშებს გეგმავენ, რომ სწავლასთან ერთად ჯანმრთელი, სპორტული აქტივობებისთვისაც გამონახონ დრო. იხილეთ სრულად

 
ჩართულია

მარიკა

მარიკა ყოველდღიურად ჩადის პატარ-პატარა გმირობებს: უცხო ქალაქში, ოჯახისგან შორს, ხან სტუდენტურ ლაბირინთებში ერკვევა, ხან ბიუროკრატიულ საკითხებს აგვარებს, ხან ფილოსოფიური პრობლემებზე ფიქრობს და ხანაც ახალი კერძების რეცეპტებს ეძებს. 

მარიკა წელს სტუდენტი გახდა! ბუნებით ინტროვერტს, სიჩუმისა და სიმშვიდის მოყვარულს, თბილისის აუზაურში უწევს გზის გაკვალვა, თუმცა ძალიან მოსწონს დამოუკიდებლობა და ახალ გამოწვევებთან ბრძოლა. აღმოვაჩინეთ, რომ საერთო მანტრა გვაქვს - „რაღაც თუ არ ვიცი, დავგუგლავ!“. 

მას შემდეგ, რაც „ჩართეს“ ინტერნეტი და კომპიუტერი აქვს, მისი ცხოვრება ბევრად უფრო მარტივი გახდა - ვერც კი წარმოუდგენია, როგორ მოახერხებდა ოჯახსა და მეგობრებთან კომუნიკაციის გარეშე ყოფნას, სწავლაზე რომ აღარაფერი ვთქვათ. მთელი საუნივერსიტეტო გარემო ელექტრონულ სწავლებაზეა დაფუძნებული - იგულისხმება, რომ ყველა სტუდენტს უნდა ჰქონდეს ინტერენტი და პერსონალური კომპიუტერი, წინააღმდეგ შემთხვევაში უნივერსიტეტის ბიბლიოთეკაში უნდა იმეცადინო, რომელიც 7 საათამდე მუშაობს, რაც, გეცოდინებათ, საერთოდ არ არის საკმარისი დრო მეცადინობის დასასრულებლად, განსაკუთრებით თუ ნახევარ განაკვეთზეც მუშაობ. 

მარიკას ჰობი ფილმები და ლიტერატურაა, ყველაზე დიდი გატაცება კი - შერლოკ ჰოლმსი! ოცნობებს ინგლისში მოხვედრაზე და ყველა იმ ისტორიულ-გამოგონილი ადგილის ნახვაზე, რომელიც მის საყვარელ გმირთანაა დაკავშირებული. ვინ იცის, იქნებ ოდესმე თვითონაც მის პროფესიულ გზას დაადგეს -  კარგი გამომძიებელი აუცილებლად კარგი ფსიქოლოგი უნდა იყოს! მარიკა მომავალი ფსიქოლოგია - ძალიან აინტერესებს ეს ჩახლართული და საინტერესო დარგი. ინტერნეტით მასალებს იძიებს და კითხულობს, ინგლისურსაც აქტიურად სწავლობს, რადგან ბევრი მასალა ქართულად არ მოიპოვება. იხილეთ სრულად

 
ჩართულია

ბარბარე

ბარბარე თსუ-ს სტუდენტი და ჩვენი ორგანიზაციის რეგიონული წარმდგენია! და მისი წყალობით სოფელ შუაფხოში ცხოვრება ბევრად უფრო საინტერესო და მრავალფეროვანია! 

ბარბარე უკანა ფშავის პაწაწინა სოფელში გაიზარდა. აქაურობა სრულიად ხელუხლებელია - ვერც ტურისტს ნახავთ, ვერც ხმაურს გაიგონებთ - არაგვის გუგუნს თუ არ ჩავთვლით. 

შუაფხოს სკოლაში სულ 17 მოსწავლე დადის. თავად ბარბარეს, არც მეტი, არც ნაკლები, 9 და-ძმა ჰყავს. სახლიდან სკოლამდე მისასვლელად ყოველ დღე დაახლოებით 2 კილომეტრის გავლა სჭირდებათ (ხშირად თოვლსა და ავდარში!). დედა სკოლის დირექტორია, მამა - შუაფხოს ავტობუსის მძღოლი. ერთი სიტყვით, ვინც კი უკანა ფშავში მოხვედრილა, ბარბარეს ოჯახს, ალბათ, ყველა იცნობს. 

ბარბარე ოცნებებისა და იდეების ქონით არ კმაყოფილდება - როგორც მოგვიყვა, ცდილობს, იდეები რეალობად აქციოს და თავისი აქტივობებით თემზე და  საზოგადოებაზე პოზიტიური გავლენა ჰქონდეს. ყველაფერი GLOW-ს ბანაკით დაიწყო, რომელიც გოგონების გაძლიერებას და მათში ლიდერული თვისებების გაღვივებას ემსახურება და ბარბარეს ორგანიზებული სემინარებით და ლექციებით გაგრძელდა, რომლებიც მოსწავლეებს სხვადასხვა თემებზე სასაუბროდ იწვევდა. სემინარები მოსწავლებიისთვის იყო განკუთვნილი, თუმცა მასწავლებლები და თემის სხვა მაცხოვრებლებიც დიდი სიამოვნებით ესწრებოდნენ.

პროექტებისთვის ბარბარე ინტერნეტის დახმარებით ემზადებოდა. სანამ ჩართეს კომპიუტერი ექნებოდა, სკოლაში უწევდა სიარული და სკოლის კომპიუტერის გამოყენება, რომლის ტექნიკური გაუმართაობის გამო სტრესულ სიტუაციებშიც ჩავარდნილა, თუმცა ახლა ვეღარაფერი დააბრკოლებს!

წელს ბარბარე ტურიზმის ფაკულტეტის სტუდენტია და ჩვენს ორგანიზაციას რეგიონებში ონლაინ განათლების გავრცელებაში ეხმარება - ის მაღალმთიანი სოფლების სკოლებში ჩადის და მოსწავლეებისთვის ონლაინ პლატფორმებზე პრეზენტაციებს ატარებს. აპირებს, სამომავლოდ ფშავში საბანაკო სივრცეც გახსნას და უკანა ფშავში ტურიზმის განვითარებას შეუწყოს ხელი.  ნახეთ ვიდეო

 
ჩართულია

ხატია

ალბათ, გსმენიათ მოძრაობაზე Spend Your Summer in Georgia, რომლის ფარგლებშიც რიგითი ადამიანები საქართველოს ტურიზმის პოპულარიზაციას ეწევიან. ჰოდა, აღმოჩნდა, რომ ჩვენი 17 წლის ბენეფიციარი ხატია ამ საქმიანობას უკვე დიდი ხანია ეწევა!

ხატია თეთრიწყაროში ცხოვრობს, მანგლისის რაიონში. ძალიან დარდობდა, რომ მანგლისის შესახებ ბევრ ადამიანს ინფორმაცია არ აქვს, და ამიტომ Facebook-ზე გახსნა გვერდი “დაბა მანგლისი”, რომლის საშუალებითაც უკვე 2000-მდე ადამიანმა გაიგო უფრო მეტი მანგლისზე, 50-მდე ადამიანი კი ხატიასა და მისი მეგობრების დახმარებით კოტეჯებისა და სახლების მეპატრონეებს დაუკავშირდა და მანგლისში დასასვენებლად წავიდა. მოკლედ, თავადაც ვერ მიხვდნენ, ისე გადაიქცნენ სოციალურ საწარმოდ.

ხატიას ყველაზე მეტად ის აწუხებს, რომ ახალგაზრდებს, ზაფხულის გარდა, სოციალური ცხოვრება ფაქტიურად არ აქვთ, ვერც სოციალური აქტივობებისთვისა და შეკრებისთვის საჭირო ადგილს პოულობენ. ჰოდა, გადაწყვიტეს, ამ პრობლემასაც თავად შესჭიდებოდნენ და არასამთავრობო ორგანიზაცია გაეხსნათ, თუმცა სამართლებრივი რეგულაციების გამო ეს ამბავი სრულწლოვანებამდე გადადეს :)

მომავალში ხატიას სწორედ სამართლის სწავლა უნდა, ოღონდ კრიმინალთან ბრძოლა აქვს გადაწყვეტილი. სანამ უნივერსიტეტში ჩააბარებს, ლექციებს ონალინ უყურებს და ასე ცდილობს ცნობისმოყვარეობის დაკმაყოფილებას. სამართალთან ერთად ფსიქოლოგიის სწავლაც აქვს გადაწყვეტილი - თვლის, რომ ფსქილოგიის ცოდნა ყველა სფეროში მნიშვნელოვანია, განსაკუთრებით კი მაშინ, როცა კრიმინალურ სიტუაციებთან გაქვს საქმე. 

მანამდე ხატია აქტიურად მეცადინეობს ინგლისურში ინტერნეტის დახმარებით, რაც გამოცდების ჩაბარებაშიც დაეხმარება და შეძლებს, უფრო მეტი იკითხოს და მეტ ინფორმაციას გაეცნოს. ასე გვითხრა, კითხვა მეხმარება, რომ უკეთ ვწეროო - ხატიას კიდევ ერთი გატაცება და საყვარელი საქმიანობა მხატვრული ჩანახატების წერაა და დიდი სურვილი აქვს, ამ მიმართულებითაც განვითარდეს. იხილეთ სრულად

 
ჩართულია

იაკობი

ეს იაკობია, ჩვენი ერთ-ერთი პირველი ბენეფიციარი, რომელიც „ჩართვის“ შემდეგ არც მეტი, არც ნაკლები, გრაფიკული დიზაინერი გახდა! ამ პროფესიას დამოუკიდებლად რომ ეუფლებოდა, მალე იმდენად რთულ პროექტებზე დაიწყო მუშაობა, რომ მოგვიწია, მისთვის უფრო ძლიერი კომპიუტერიც კი გადაგვეცა.

ეს ყველაფერი არაა - იაკობმა ინტერნეტის წყალობით კიდევ ერთი გატაცება აღმოაჩინა: ავტომობილები. ახლა აპირებს, მექანიკოსიც გამოვიდეს. უყვარს ხატვა, ახალი ცოდნისა და უნარების შეძენა. ფიქრობს, რომ ადამიანისთვის თვითდამკვიდრება და თვითრეალიზაცია ძალიან მნიშვნელოვანია და ინტერნეტი ამის სრულ საშუალებას იძლევა. იხილეთ სრულად

 
ჩართულია

გიორგი

გიორგი მომავალი შეფ-მზარეულია! წელს სკოლას ამთავრებს და სამომავლო გეგმების განსაზღვრაში ინტერნეტი ძალიან გამოადგა - კოლეჯის შესახებ ინფორმაცია, საჭირო საბუთები, აპლიკაცია მოამზადა და სექტემბრიდან კულინარიულ კოლეჯში ისწავლის! როგორც მოგვიყვა, სკოლის საგნებიდან განსაკუთრებით არცერთი არ იზიდავდა, მაგრამ ინტერნეტის საშუალებით მოახერხა, საკუთარი გატაცება მომავალ პროფესიად გადაექცია. 

სანამ პროფესიონალი მზარეული  გახდება, სახლში ექსპერიმენტებს ატარებს და ოჯახის წევრებს გემრიელობებს უმზადებს. რეცეპტებს, კულინარიულ რჩევებსა და სტატიებს ჯანსაღ კვებაზე ინტერნეტით იძიებს და სწავლობს. მოკლედ - მთელი ოჯახი კმაყოფილია!

ინტენეტი მეგობრებთან კომუნიკაციასაც უადვილებს და რაც მთავარია, თავის კიდევ ერთ გატაცებას, ფეხბურთს, უფრო მეტ დროს უთმობს - თამაშებს უყურებს, სიახლეებს ეცნობა. მოკლედ, ინტერნეტის წყალობით პროფესიულადაც ვითარდება და სოციალურადაც. 

„ჩართეს“ წყალობით გიორგის რომანტიკული ამბავიც გადახდა - ერთმანეთი „ჩართეს“ ორგანიზებულ ტრენინგზე გაიცნეს, ძალიან მოეწონათ და რაღაც ხანი ურთიერთობაც კი ჰქონდათ. იმედი გვაქვს, „ჩართესა“ და ინტერნეტსი წყალობით ჩვენი სხვა ბენეფიციარებიც შეძლებენ გულის სწორის პოვნას!  იხილეთ სრულად

 
ჩართულია

თორნიკე

ყველაფერი 2016 წელს დაიწყო, როცა სკოლაში სამ საინტერესო პროექტში ჩართვა შესთავაზეს. თორნიკე სამივეში გაწევრიანდა - სმარტ კლუბშიც, ჟურნალისტიკის წრეშიც და ევროკავშირის შესახებ პროექტშიც. სწორედ აქ მიხვდა, რომ ჟურნალისტიკა ძალიან იზიდავს და ასე დაიწყო: სასკოლო რადიო, გაზეთი, ინტერვიუები ცნობილ ადამიანებთან, ჟურნალისტებთან, ტელევიზიების “შიდა სამზარეულოში” შეხედვა, გადაცემის ჩაწერები, ტელევიზიაში საზაფხულო მოხალისეობა... 

ამ საქმიანობას აქამდე სკოლის კომპიუტერის დახმარებით მისდევდა, ხანდახან მეგობრების სახლებიდანაც მუშაობდა. ახლა მას უკვე საკუთარი კომპიუტერი აქვს და წარმოგიდგენიათ, რა ამბებს დაატრიალებს?!

დღეს თორნიკე პროექტს უძღვება, რომელიც ჟურნალისტიკით დაინტერესებულ ბავშვებს გააერთიანებს, საშუალებას მისცემს, მიიღონ როგორც თეორიული, ისე პრაქტიკული განათლება და სხვადასხვა სფეროს წარმომადგენლებთან გადაცემები ჩაწერონ. თორნიკე განათლების ხელმისწავდომობის ქომაგია და ფიქრობს, რომ მსგავსი პროექტები ფინანსურ მოგებას არ უნდა ემსახებურებოდეს. მისი აზრით, უსამართლობაა, რომ  მათ, ვისაც განათლების მიღება სურთ, ფინანური დაბრკოლებების გამო ეს უფლება ეზუღდებათ.

თორნიკეს მომავალშიც დიდი გეგმები აქვს - საზღვარგარეთ უნდა სწავლის გაგრძელება, ჟურნალისტიკის გარდა მარკეტინგითაცაა დაინტერესებული, უცხო ენებს სწავლობს, მუდმივად სიახლეების, ახალი პროექტებისა და ლექციების ძებნითაა დაკავებული და ეს ყველაფერი უკვე სახლიდან გაუსვლელად შეუძლია. იხილეთ სრულად

 
ჩართულია

თორნიკე

როგორ მოვემზადოთ ეროვნული გამოცდებისთვის ონლაინ? ამას ჩვენი ბენფიციარი, თორნიკე, გასწავლით! 

თორნიკე ჩვენი ერთ-ერთი პირველი ბენეფიციარია წეროვნის დევნილთა დასახლებიდან. დღეს ის უკვე პირველი კურსის სტუდენტია - საქართველოს უნივერსიტეტში სწავლობს, სამართლის ფაკულტეტზე. ძალიან მოსწონს სტუდენტური ცხოვრება, ახალი მეგობრები, საგნები თან რთული რომაა, მაგრამ გამომწვევად  რთული და საინტერესო. ჯერ არ გადაუწყვეტია, სამართლის კონკრეტულად რა დარგს აირჩევს, მაგრამ წინ ბევრი დრო აქვს.

სამართლის ფაკულტეტზე რომ მოხვდა, ეს მხოლოდ მისი მონდომების დამსახურებაა - მისი და ინტერნეტის. ერთიანი ეროვნული გამოცდებისთვის ძირითადად თავისით მოემზადა - რესურსებს ონლაინ ეძებდა, გამოცდის სტრუქტურას სწავლობდა, ტესტებს აკეთებდა, სხვადასხვა ფორუმებს ეცნობოდა. მოკლედ, თვითდისციპლინა, მონდომება, ცოტა ინტერნეტის მაგიური ძალა და ყველაფერია შესაძლებელი. 

ინტერნეტი დღესაც ძალიან ადგება - ხან იურისპრუდენციის ლაბირინთების გამორკვევაში, ხანაც პირადი ინტერესების განსავითარებლად. როგორც მოგვიყვა, სპორტის ძალიან ბევრი სახეობა მოსწონს და ახლა უკვე შეუძლია, შეხვედრებს უყუროს, ათლეტებზე, სპორტულ შეჯიბრებებზე მეტი წაიკითხოს და ზოგადად უკეთ ადევნოს თვალი, რა ხდება სამყაროში, მეტად ინფორმირებული და გათვითცნობიერებული იყოს, რაც თავისთავად  თვითგამორკვევაში და საკუთარი ინტერესების განვითარებაში დაეხმარება. იხილეთ სრულად

 
ჩართულია

მზია

მზიაა ოზურგეთში, დაბა ნასაკირალში, სწავლობს. აქაურ მეგობრებსა და ოჯახზე მზე და მთვარე ამოსდის, მაგრამ სოფლის გარემო ერთფეროვანი ეჩვენება.

თუ ჰკითხავთ, რა გაინტერესებსო, ალბათ, მთელი დღე მოუნდება საკუთარი გატაცებების ჩამორიკრიკებას. არქეოლოგიაც აინტერესებს, პოლიტიკაც, გეოგრაფიაც, სპორტიც, სოფლის მეურნეობაც… თავისუფალ დროს წიგნებს კითხულობს, განსაკუთრებით ნოდარ დუმბაძე მიყვარსო. კინემატოგრაფიაც იტაცებს, თუმცა აქამდე ფილმებს მხოლოდ ტელევიზორში თუ ნახავდა - ინტერნეტით ფილმების სანახავად მეგაბაიტები ტელეფონით უნდა შეეძინა.

მზიას დიიდი გეგმებიც აქვს. ზუსტად არ იცის, პროფესიით რა გამოვა, მაგრამ ძალიან უნდა, რომ „ცხოვრებაში რამეს მიაღწიოს” და ადამიანებს დაეხმაროს. რეგიონებში სოფლის მეურნეობის გაუმჯობესება სურს, ქალაქებში - ხეების დარგვა. შეიძლება, ჟურნალისტიც კი გამოვიდეს, რომ „ხალხს მიაწოდოს ინფორმაცია იმაზე, თუ როგორ უჭირთ სხვებს.” იხილეთ სრულად

 
ჩართულია

ბაგრატი

ბაგრატი ჩვენი ერთ-ერთი ყველაზე საინტერესო და გონიერი ბენეფიციარია, რომელსაც ქაღალდის ნაკეთობების შექმნა უყვარს.

ბაგრატი წელს აბიუტრიენტია და სწავლას ბიზნესისა და ეკონომიკის ფაკულტეტზე აპირებს - აუდიტორობა ან ბუღალტრობა მინდაო. „ჩართეს“ გადაცემულ კომპიუტერსა და ინტერნეტს მეცადინეობისასაც აქტიურად იყენებს - სხვადასხვა ტესტებსა და სავარჯიშოებს აკეთებს, გამოცდებისთვის ემზადება. ინგლისურის უკეთ სწავლაც მინდაო და, ბევრი რომ ვექოთქოთეთ, დაგვპირდა, მომავალში ფილმებს ინგლისურად ვუყურებო. თურმე, მართვის მოწმობაც ინტერნეტის წყალობით აიღო - თეორია ჩემით, ინტერნეტით ვისწავლეო. 

ძლივს ავალაპარაკეთ. ბევრი ვიმსჯელეთ თუ ცოტა, შევთანხმდით, რომ ინტროვერტია -  თავისუფალი დრო რომ გამოუჩნდება, კლასელებთან ერთად ყოფნის მაგივრად ყოველთვის თავისთვის, სახლში ყოფნა და წიგნების კითხვა ან ფილმების ყურება ურჩევნია. ბუნებაში ყოფნაც მოსწონს -  ლაშქრობები და ექსკურსიები, ახალი ადგილების ნახვა, არქიტექტურაზე დაკვირვება. ჯერ საქართველოში ბევრი არ უმოგზაურია, თუმცა ძალიან უნდა და აპირებს.

კიდევ ერთი ძალიან საინტერესო ჰობი აქვს - ქაღალდისგან ნაირ-ნაირ ნაკეთობებს ქმნის - Youtube-ზე ვიდეობს ვუყურებ და ვსწავლობო. თავიდან ინტერესი ფეისბუქზე ნანახი ფოტოთი გაუჩნდა, მერე ვიდეოები მოიძია და ახლა თვითონაც შეაქვს კორექტივები ფიგურების დიზაინში. იხილეთ სრულად

 
ჩართულია

მაია

„მე ვარ მაია, 17 წლის. ამჟამად მეთერთმეტეკლასელი ვარ, ნახევრად აბიტურიენტი. მყავს 13 წლის ძმა, რომლის მეცადინეობის ტვირთიც მე ვიკისრე. ვცდილობ, სამაგალითო ადამიანი და მოსწავლე ვიყო და, რა თქმა უნდა, მშობლებისთვის საამაყო. მიყვარს ადამიანები, ახალი მეგობრები, საკმაოდ მალე შევდივარ ადამიანთან კონტაქტში. მიყვარს ცხოველები, მყავს ძაღლი, რომელსაც ზოი დავარქვი.

მიყვარს წიგნების კითხვა. თითოეული წიგნი მამოგზაურებს ახალ განზომილებაში, საიდანაც უსაზღვრო ემოციებით ვბრუნდები. საკმაოდ ემოციური ვარ, ამიტომაც არაა გასაკვირი, რომ ხშირად მიტირია წიგნის დასასრულზე საათობითაც კი. საერთოდ, წიგნებმა ითამაშა უდიდესი როლი ჩემს ფორმირებაში. ამჟამად ვკითხულობ ჰარპერ ლის წიგნს „ნუ მოკლლავ ჯაფარას“. ვთვლი, რომ ყველაზე ჰუმანური და კარგი წიგნია. 🎞 ძირითადად, ფილმები არ მიყვარს, თუმცა ამ ბოლო დროს ინტერნეტისა და კომპიუტერის საშუალებით წაკითხულ წიგნებზე გადაღებულ ფილმებს ვუყურებ, რაც ძალიან დიდი ემოციებით მავსებს და, ჩემი აზრით, საკმაოდ საინტერესოცაა, როგორ დაემთხვევა შენს გონებაში წარმოდგენილი სიუჟეტი ფილმის ეკრანიზაციას.

ინტერნეტი ჩემი ცხოვრების განუყოფელი ნაწილი იყო და იქნება. უამრავი ინფორმაციის მიღება შეგიძლია სულ რამოდენიმე წამში. ინტერნეტი ძალიან ბევრ რამეში დამეხმარა, მაგალითად უცხო სიტყვათა განმარტებების მოძიებაში, რომლებიც აქამდე არ ვიცოდი და საკმაოდ დისკომფორტს მიქმნიდა. ზოგადად, როცა რაღაც არ ვიცი, ძალიან მრცხვენია და დისკომფორტს ვგრძნობ, ამიტომაც ვცდილობ, ყველაფერი მოვიძიო ინტერნეტის საშუალებით, წავიკითხო და დავიმახსოვრო. ინტერნეტის საშუალებით გავარკვიე, ასევე, ამა თუ იმ უნივერსიტეტსა და პროფესიაზე გარკვეული ინფორმაცია, რაც საკმაოდ გამომადგა.

სამომავლოდ ვაპირებ სწავლის გაგრძელებას, რადგან ვთვლი, რომ აუცილებელია, უფრო მეტი ცოდნა მივიღო, ავიწყო კარიერა და არა მარტო ჩემს თავს, არამედ ჩემ გარშემო მყოფთაც ვარგო რამე. ზუსტად არ მაქვს გადაწყვეტილი, რა მინდა, თუმცა ვფიქრობ, ჩემი ადგილი სასამართლო დარბაზშია.“ იხილეთ სრულად

ჩართულია

ალეკო

ეს 15 წლის ალეკოა, რომელმაც ინტერნეტით იმდენი უნარი შეიძინა, რომ ლამისაა, თეთრი შურით შეგვშურდეს!

ალეკო ონლაინ არც მეტი, არც ნაკლები, 6 უცხო ენას ეუფლება: ინგლისურს, რუსულს ჩინურს, კორეულს, ესპანურსა და იტალიურს.

ფანდურზე „ჩართვამდეც“ უკრავდა, თუმცა ახლა ინტერნეტის წყალობით გიტარის, გარმონისა და სალამურის ოსტატი ხდება. 

ინტერნეტით სკოლის დავალებებსაც ასრულებს და მომავლისთვის ემზადება - აპირებს, კოლეჯში ჩააბაროს და მანქანის ძრავა შეისწავლოს. ალბათ, იკითხავთ, თავისუფალი დრო თუ რჩებაო? და თუ რჩება, რითი ერთობა? ტაეკვონდოთი!

ჰო, კინაღამ დაგვავიწყდა: ალეკოს 6 ძმა და 1 და ჰყავს. იმედი გვაქვს, ალეკოს კომპიუტერს მისი უუზარმაზარი ოჯახიც ასევე ნაყოფიერად იყენებს! იხილეთ სრულად

ჩართულია

ტასო

დღეს ანასტასიას (ტასოს) გაგაცნობთ - გამორჩეულად ხალისიან, ენერგიულ და მიზანდასახულ გოგოს!

ტასომ ბავშვობიდან იცოდა, რომ ხელში მაკრატელი უნდა სჭეროდა - თავიდან სამოსის დიზაინრობა უნდოდა, შემდეგ კი - სტილისტობაც. წელს სკოლას ამთავრებს და შეუძლია, ბავშვობის ოცნებები სერიოზულ კარიერულ გეგმად აქციოს და პროფესიული სტილისტი გახდეს (ვინ იცის, იქნებ - დიზიანერიც). 

უკვე გადაწყვიტა, რომელ კოლეჯში შეიტანს საბუთებს, მანამდე კი დროს არ კარგავს - youtube-ის ვიდეობით ეუფლება სხვადასხვა ტექნიკას, მერე კი ოჯახის წევრებზე ატარებს ექსპერიმენტებს. მოკლედ, საოცრად მონდომებულია და მისი ხელმარჯვეობითაც ყველა ძალიან კმაყოფილია!

ტასო სულ ახლახანს დაგვიბრუნდა საფრანგეთიდან, თეატრალური ფესტივალითა და მასპინძლებით აღფრთოვანებული და მოგზაურობაზე შეყვარებული! ის და ჩვენი სამი ბენეფიციარი „ჩართეს“ ფრანგული პარტნიორისა და დონორის (Secours populaire du rhone) დაფინანსებით გავამგზავრეთ. როგორც ჯგუფის დანარჩენმა წევრებმა გვიამბეს, ტასომ ყველა თავისი ორგანიზებულობითა და მობილიზებულობით მოხიბლა. დარწმუნებულები ვართ, ეს თვისებები ძალიან გამოადგება, როცა საკუთარ სალონს გახსნის! იხილეთ სრულად

 

მხარდამჭერები

ნინო ნანიტაშვილი
ნინო ნანიტაშვილი

აღმასრულებელი დირექტორი, Innovation Support Fund

„ჩართეს დონორობა არის უმარტივესი გზა, იქონიო გავლენა ერთი მოსწავლის ცხოვრებაზე, მისცე მას განვითარების საშუალება.“ იხილეთ სრულად

აღმასრულებელი დირექტორი, Innovation Support Fund

ნიკოლოზ ალავიძე
ნიკოლოზ ალავიძე

ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის მოადგილე

„ამ პროექტში მონაწილეობა არის დიდი პატივი ყველასთვის და მეც გამიმართლა, რომ გავიგე მასზე. ინტერნეტი არის არა მხოლოდ მნიშვნელოვანი, არამედ აუცილებელიც.“ იხილეთ სრულად

ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის მოადგილე

ნინო ქაშიბაძე
ნინო ქაშიბაძე

მარკეტინგის დირექტორი, „ვანდიო“

„ჩართეთი ვაკეთებთ ინვესტიციას უკეთესი გარემოს შესაქმნელად, რომ ჩვენ, ჩვენმა მეგობრებმა და შემდეგ ჩვენმა შვილებმა უკეთეს ქვეყანაში იცხოვრონ.“ იხილეთ სრულად

მარკეტინგის დირექტორი, „ვანდიო“

მაო გალუაშვილი
მაო გალუაშვილი

ვეტერინარი, აგრარული უნივერსიტეტი

„საიტის გაცნობისთანავე ჩავერთე. დავინახე ის ორგანიზებულობა, რაც მაკლდა. პლატფორმა მარტივი და გამჭვირვალეა, მაშინვე გამიჩნდა ნდობის ფაქტორი." იხილეთ სრულად

ვეტერინარი, აგრარული უნივერსიტეტი

მელანო დურმიშიძე
მელანო დურმიშიძე

ბიზნეს განვითარების მენეჯერი, Sarke Studio

„ვფიქრობ, მოქალაქეობრივი პასუხისმგებლობაა, ხელი შევუწყოთ ერთმანეთს ზრდაში. კომპიუტერი და ინტერნეტი კი ჩვენი განვითარების მნიშვნელოვანი ნაწილია.“ იხილეთ სრულად

ბიზნეს განვითარების მენეჯერი, Sarke Studio

ერეკლე ძოწენიძე
ერეკლე ძოწენიძე

ექიმი, ტალინის ცენტრალური საავადმყოფო

„ინტერნეტი ინფორმაციის უალტერნატივო წყაროა. მასთან წვდომა ყველას უნდა ჰქონდეს, რომ მიიღონ განათლება, ფეხი აუწყონ ცვლილებებს, რომლებიც გლობალიზაციას მოაქვს.“ იხილეთ სრულად

ექიმი, ტალინის ცენტრალური საავადმყოფო

კახა ჟღენტი
კახა ჟღენტი

მასწავლებელთა პროფ. განვითარების სქემის პროგრამის მენეჯერი

„თქვენ აძლევთ შანსს ბავშვს, ცხოვრებაში მიაღწიოს ოცნებების ასრულებას, ააშენონ უკეთესი საქართველო. მივცეთ ჩვენს შვილებს ჩვენზე ბედნიერი მომავლის შანსი!“ იხილეთ სრულად

მასწავლებელთა პროფ. განვითარების სქემის პროგრამის მენეჯერი

მარიკა ფალიანი
მარიკა ფალიანი

ფინანსური მენჯერი, Lisi Lake Development

„ჩვენი მინიმალური ძალისხმევით ბავშვებს ეძლევათ საშუალება ჰქონდეთ წვდომა კომპიუტერთან და ინტერნეტთან, რაც მათ მისცემს საშუალებას, მიიღონ განათლება დისტანციურად.“ იხილეთ სრულად

ფინანსური მენჯერი, Lisi Lake Development

მე ჩავრთავ

თქვენ გახდებით 881-ე მხარდამჭერი